Instagram – tworzymy profil i dodajemy pierwsze zdjęcie!

W poprzednim wpisie przedstawione zostały główne założenia stojące za aplikacją Instagram. Dzięki temu wiemy już, czym jest ten serwis, jaka jest jego specyfika oraz które branże powinny w szczególny sposób zainteresować się promocją swojej działalności wśród „instagramowej” społeczności. Jeśli uznaliśmy, że zdjęcia związane z przedmiotem naszej działalności są w stanie zainteresować użytkowników Instagrama, to nadszedł czas na założenie profilu firmowego i publikację pierwszych treści. Jak to zrobić? Poniżej kilka wskazówek, dzięki którym szybko i sprawnie utworzymy konto w aplikacji.

Krok 1. Zakładamy firmowy profil na Instagramie

Po ściągnięciu i instalacji aplikacji na naszym telefonie, możemy założyć konto prywatne lub konto firmowe. Z perspektywy naszej działalności, interesuje nas konto firmowe, które daje dodatkowe, bardzo ważne w kontekście naszych działań reklamowych, możliwości. Jeśli prowadzimy już konto prywatne i chcemy z niego korzystać jako profil firmowy, wystarczy uruchomić taką funkcję. Aby to zrobić, należy wejść w „ustawienia”, a następnie wybrać funkcję „przełącz na profil firmowy”. Jeśli tworzymy konto całkowicie od zera, zakładamy domyślny, prywatny profil i w ten sposób przełączamy go na konto firmowe.

Warto pamiętać, że możemy jednocześnie prowadzić kilka kont na Instagramie (obecnie jest to maksymalnie 5 kont). Dzięki temu, możemy bez najmniejszych problemów prowadzić np. dwa konta firmowe dla naszych dwóch marek oraz trzecie – konto prywatne. W lewym górnym rogu aplikacji znajduje się ikonka, która umożliwia nam szybkie przełączanie się pomiędzy poszczególnymi profilami.

Krok 2. Uzupełniamy profil

W dalszej kolejności, łączymy profil na Instagramie z naszą stroną firmową na Facebooku, co ułatwi nam tworzenie wspólnych kampanii reklamowych w obu serwisach jednocześnie. Jeśli nie posiadamy strony firmowej na Facebooku (tzw. fanpage’a), możemy go utworzyć z poziomu Instagrama. Następnie uzupełniamy dane kontaktowe:
  • adres e-mail,
  • numer telefonu,
  • lokalizację firmy.
Dzięki tym informacjom, nasi klienci będą mogli w bardzo łatwy sposób wysłać do nas maila, zadzwonić lub sprawdzić dojazd do siedziby firmy. Warto również sprawdzać tzw. „szufladkę”, czyli wiadomości na Instagramie, gdyż wielu użytkowników aplikacji kontaktuje się z markami właśnie w ten sposób.

Dodatkowo, w menu „edytuj profil” możemy wstawić zdjęcie profilowe (najczęściej jest to logotyp marki) oraz uzupełnić biogram oraz adres strony internetowej lub zmienić nazwę profilu, jeśli uznaliśmy, że chcemy jednak skorzystać z innej. Przykładowa strona główna naszego profilu może wyglądać np. tak:
Przykładowa strona profilu na Instagramie

Krok 3. Publikujemy pierwsze zdjęcie

Czas na dodanie pierwszego zdjęcia na nasz profil! W tym celu klikamy na „plusik” znajdujący się u dołu aplikacji i wybieramy zdjęcie (lub film) z pamięci telefonu. Po wybraniu zdjęcia, możemy je dopasować do dostępnych w aplikacji formatów, stworzyć prosty kolaż z kilku zdjęć lub album, w którym znajdować się będzie kilka fotografii. Wybieramy interesującą nas opcję i przechodzimy dalej.

Kolejne pole to edycja zdjęcia oraz wybór filtra – możemy dopasować tutaj parametry naszego zdjęcia lub skorzystać z któregoś z gotowych filtrów aplikacji. Następnie klikamy „dalej” i przechodzimy do ostatniego etapu.

Czas na uzupełnienie treści pod zdjęciem. Dodajemy krótszy lub dłuższy podpis oraz tzw. hasztagi, czyli frazy poprzedzone „płotkiem”. Pozwalają one dotrzeć do większej grupy osób zainteresowanych danym tematem. Warto jednak pamiętać aby hasztagi rzeczywiście odzwierciedlały to, co znajduje się na zdjęciu. W przykładowym zdjęciu użyłem m.in. takich fraz jak #odziez #natura czy #warszawa, co ma na celu przyciągnąć uwagę osób przeglądających Instagram w poszukiwaniu tego typu treści.
Dodawanie zdjęcia na Instagramie
Możemy również na tym etapie wybrać lokalizację, w której zostało zrobione zdjęcie (np. park w Warszawie lub siedziba naszego sklepu) oraz oznaczyć na zdjęciu profile innych osób/marek. Jeśli wprowadziliśmy wszystkie niezbędne informacje, klikamy „udostępnij” i gotowe! ;) Pozostaje tylko czekać na pierwsze „lajki” i komentarze, a z każdym kolejnym zdjęciem obserwować coraz większą społeczność obserwująca nasz profil.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera
Śledź też nasz profil na Twitterze