Google Adwords poradnik dla początkujących (część 2)

W ostatnim roku wydatki marketerów na reklamy sponsorowane, wyświetlane w ramach usługi AdWords wzrosły o 23 procent. Jak przewidują eksperci, w kolejnych latach możemy spodziewać się dalszych wzrostów. To sprawia, że warto przemyśleć uwzględnienie tego narzędzia w strategii docierania do grup docelowych.

W pierwszej części naszego poradnika skupiliśmy się na opisie, dotyczącym tego, na czym polega Google AdWords i jakie są jego najważniejsze cele. Poznaliśmy również podstawowe rodzaje kampanii, które pomagają w uzyskaniu oczekiwanych rezultatów. Każda z nich charakteryzuje się odrębną specyfiką, którą warto mieć na uwadze podczas tworzenia planu dotarcia do docelowej grupy odbiorców.

W drugiej części wstępu do Google AdWords dla początkujących przyjrzymy się największym korzyściom, które płyną z używania tego narzędzia. Co je wyróżnia na tle innych? Jakie zalety sprawiają, że warto rozważyć podjęcie działań reklamowych za jego pośrednictwem?

5 korzyści z kampanii AdWords

Jeśli nadal masz wątpliwości czy warto poświęcić czas, pieniądze i energię na bliższe poznanie reguł, rządzącymi kampaniami AdWords, zerknij na listę poniższych pozycji. Przeanalizowanie jej pod kątem celów, do których dążysz w ramach podejmowanych planów rozwoju Twojej firmy, pomoże podjąć Ci ostateczną decyzję.

1. Łatwo zmierzysz efekty kampanii

Czujesz się sfrustrowany tym, że inwestujesz środki w działania marketingowe, które nie przynoszą Twojej działalności wymiernych korzyści i nie jesteś pewien, na które z nich nie warto tracić czasu? Z Google AdWords łatwo rozwiążesz ten problem, bo każdy aspekt kampanii jest całkowicie mierzalny. Szczegółowe zestawienia statystyk pokażą Ci zarówno ilość kliknięć, ilość wyświetleń reklamy, skalę konwersji, jak i współczynnik klikalności (CTR), współczynnik efektywności reklamy (CPC) oraz wiele innych aspektów prowadzonych działań. Dzięki temu bardzo łatwo będzie Ci zmierzyć zwrot z zainwestowanych środków (ROI). Jak widzisz, w przeciwieństwie do tradycyjnych reklam (w telewizji, radiu lub prasie) dokładnie dowiesz ile osób znalazło się na Twojej stronie internetowej dzięki wyświetlanym reklamom. Tym samym, unikniesz wyrzucenia pieniędzy w błoto i skupisz się na tym, jak wydobyć najwyższą efektywność z reklam.

W AdWords łatwo zmierzysz efekty kampanii

2. Niskie koszty

To niewątpliwie jedna z największych zalet tego rozwiązania reklamowego. Dzięki modelu efektywnościowemu, za reklamę zapłacisz dopiero w momencie, gdy zostanie ona kliknięta przez użytkownika, co przekieruje go na wybraną przez Ciebie witrynę. Dodatkowo to Ty zdecydujesz jak duży budżet chcesz przeznaczyć na całość prowadzonych dzięki tej platformie działań. Google nie wyznacza żadnych minimalnych, tudzież maksymalnych kwot, jakie należy uwzględnić w budżecie firmy. Kontrola nad wydawanym finansami jest na tyle dokładna i szczegółowo doprecyzowana, że masz możliwość ustalenia dziennego budżetu reklamowego.

3. Kontrola nad przekazem

W dowolnym momencie kampanii, masz możliwość wprowadzania korekt lub zmian. Regularne monitorowanie efektów pozwoli Ci na sprawdzenie która strategia jest najefektywniejsza i jakie słowa kluczowe używane w reklamach dostarczają Ci najwięcej klientów. Kontrola nad emisjami reklam to również świetne rozwiązanie w momencie, gdy widzisz, że danego produktu zaczyna brakować w magazynie lub gdy wiesz, że nie będziesz w stanie kontynuować sprzedaży na dotychczasowym poziomie (np. z powodu zbliżającego się urlopu). W każdej chwili możesz zawiesić i wznowić na nowo swoją kampanię.

Co ważne, to Ty decydujesz w jakim kraju, mieście bądź regionie pojawi się Twoje ogłoszenie. Jest to tym ważniejsze, jeśli Twoja działalność ma lokalny charakter. Dzięki harmonogramowi wyświetlania reklam możesz też zdecydować jakie dni tygodnia i która pora dnia jest najlepsza na prowadzenie kampanii.

4. Szybkie i proste w obsłudze narzędzie

Być może pierwsze kroki mogą wydać Ci się trudne, ale szybko przekonasz się, że w gruncie rzeczy AdWords jest bardzo łatwym w obsłudze i przyjaznym użytkownikowi narzędziem. Wszystko sprowadza się do tego, że po utworzeniu konta, tworzysz kampanię, wybierasz określone słowa kluczowe i ustalasz budżet, który chcesz przeznaczyć na tego typu działania. W jednym z naszych artykułów znajdziesz wskazówki dotyczące tego, jak wygląda tworzenie pierwszej kampanii AdWords krok po kroku. Po zatwierdzeniu reklamy przez Google, w trakcie kilku minut zaczyna ona się wyświetlać w wyszukiwarce.

AdWords to szybkie i proste w obsłudze narzędzie

5. Dostosowanie reklamy do różnych urządzeń

Jeśli dostrzegłeś, że duża część Twoich klientów trafia na Twoją witrynę za pośrednictwem urządzeń mobilnych, nie musisz się obawiać, że ich potrzeby nie zostaną uwzględnione. Google dba o to, aby komfort osób korzystających z internetu na urządzeniach mobilnych był na takim samym poziomie jak u tych, którzy łączą się z nim za pomocą urządzeń stacjonarnych. To sprawia, że masz możliwość prowadzenia kampanii AdWords dopasowanej pod urządzenie, z którego korzysta użytkownik. Ten aspekt jest często doceniany przez właścicieli sklepów i osoby prowadzące działalność gastronomiczną lub hotelarską - ich klienci często szukają obiektów znajdujących się w ich pobliżu.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera
Śledź też nasz profil na Twitterze