11 narzędzi, które pomogą Ci w prowadzeniu profilu firmowego w social media

Zależy Ci na dotarciu do jak największego grona odbiorców? Chciałbyś, aby Twój profil firmowy był prowadzony w efektywny sposób? Marzy Ci się, aby zbudować wokół Twojej marki zaangażowaną społeczność? Jeśli Twoja odpowiedź brzmi “tak”, niewiele różnisz się od większości właścicieli profili firmowych w mediach społecznościowych. Wszyscy zaczynają od tego samego - budując od zera strategię obecności swojej firmy w social media, nabywając coraz większą wiedzę i poświęcając na to ogromną ilość czasu. Co sprawia, że jednym się udaje, a innym nie?

Efektywne prowadzenie profilu w social media

Kluczowym aspektem całego przedsięwzięcia jest czas. Konkretyzując - jego brak. Dbanie o profil społecznościowy, wchodzenie w interakcję z użytkownikami i śledzenie najnowszych trendów w social mediach to wyzwanie, które wymaga sporo godzin pracy. Jeżeli jest to zadaniem dodatkowym do całej listy codziennych zawodowych czynności, może pojawić się problem z tym, aby nadążyć z rzetelnym wypełnianiem wszystkich obowiązków.

Sposób na efektywne prowadzenie mediów społecznościowych i sprytną oszczędność czasu? Specjalnie dedykowane narzędzia, które pomagają w administrowaniu profilem i ułatwiają jego automatyzację. Oto lista 11 najpopularniejszych narzędzi, stosowanych przez social media managerów na całym świecie. Wszystkie z nich nie wymagają ponoszenia dodatkowych kosztów - są dostępne w limitowanej czasowo lub okrojonej wersji darmowej. Dodatkowe informacje na temat ewentualnych płatności znajdziesz w opisie.

11 narzędzi, które zaoszczędzą Twój czas


1. Hootsuite


Hootsuite

To kompleksowe narzędzie pozwala na tworzenie wpisów z wyprzedzeniem i ustalanie dla nich dat publikacji. Dzięki temu masz możliwość planować na dłuższy okres czasu, a dzięki automatyzacji ich pojawiania się - nie musisz się tym zajmować na bieżąco. W wersji bezpłatnej, masz możliwość dodania trzech, różnych profilów.

Przeznaczony dla: Facebook, Twitter, Linkedin, Google+, Wordpress, Youtube, Instagram

2. Buffer


Buffer

Alternatywa dla Hootsuite - działa na bardzo podobnych zasadach. Dzięki wygodnej opcji wyboru publikowania treści każdego dnia o tej samej porze, nie będziesz musiał ustawiać czasu dla każdego postu z osobna.

Przeznaczony dla: Facebook, Twitter, Linkedin, Google+, Wordpress, Youtube, Instagram

3. IFTTT - if this, then that


IFTTT


Wyróżnia się tym, że umożliwia automatyczne publikacje w wielu miejscach naraz, dzięki kolejkom zadań. Co ciekawe, jego zastosowanie jest o wiele szersze niż media społecznościowe. Automatyzuje zadania również z zakresu prac domowych czy treningu.

Przeznaczony dla: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Youtube

4. BuzzBundle


BuzzBundle


Jeśli zależy Ci na tym, aby nie tylko zarządzać profilami społecznościowymi z jednego miejsca, ale również śledzić pojawiające się w internecie wzmianki o Twojej marce - to najlepszy wybór. Za darmo przez 15 dni możesz monitorować wybrane słowa kluczowe. Możesz też skorzystać z funkcji zaplanowania 20 postów.

Przeznaczony dla: Facebook, Twitter, Youtube, LinkedIn, Google+

5. Tailwind


Tailwind


Dobra wiadomość dla oszczędnych: nielimitowana czasowo wersja darmowa, dzięki której zaplanujesz nawet do 100 postów miesięcznie. Dodatkowo, dostaniesz dostęp do statystyk i raportów.

Przeznaczony dla: Pinterest

6. Fanpage Karma


Fanpage Karma


Garść statystyk o aktywności Twoich profili pomoże Ci w dopracowaniu efektywnej strategii. Dzięki cotygodniowym mailowym raportom nic nie umknie Twojej uwadze. Daje możliwość bezpłatnego podłączenia fanpage i dostęp do historii Twojego profilu do trzech miesięcy wstecz.

Przeznaczony dla: Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, Instagram, Youtube

7. TweetDeck


TweetDeck


To rozwiązanie dedykowane w całości Twitterowi. Dzięki niemu będziesz mógł aktywnie śledzić wzmianki, interesujące Cię hashtagi i planować tweety w odległej perspektywie czasowej. Możesz to wszystko robić w odniesieniu do kilku kont jednocześnie.

Przeznaczony dla: Twitter

8. Brand24


Brand24


Jedno z najbardziej znanych narzędzi do monitorowania internetu i social media. Dzięki jego funkcjom, możesz nie tylko obserwować wzmianki o swojej marce, ale również dostosowywać tworzone treści do aktualnych trendów.

Przeznaczony dla: Facebook, Twitter, Youtube, LinkedIn, Google+, Pinterest, Instagram

9. Canva


Canva


Idealna propozycja dla tych, którzy są przekonani, że stworzenie dobrze prezentującej się grafiki w social mediach to wyczyn godny grafika. Canva ma bardzo szeroką gamę możliwości, która pozwoli Ci stworzyć co tylko zechcesz w prosty i przyjemny sposób.

Przeznaczony dla: Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, Instagram

10. Hootsuite Apps


Hootsuite Apps


Jeśli zdecydujesz się na zamieszczanie reklam na portalach społecznościowych, to narzędzie przyda Ci się do zarządzania nimi. W dodatku będziesz w stanie, dzięki niemu, lepiej je zoptymalizować.

Przeznaczony dla: Facebook, Twitter, Linkedin, Google+, Wordpress, Youtube, Instagram

11. Banki zdjęć


Banki zdjęć

Banki zdjęć (photo stocks) są świetnym rozwiązaniem w sytuacji, gdy chcesz dodać wyrazu swoim postom i nie dysponujesz własnymi fotografiami. Znajdziesz w nich zdjęcia, które możesz wykorzystywać i modyfikować w dowolny sposób. Banki zdjęć godne polecenia to m.in.: Pixabay, Pexels, Shutterstock i Fotolia.

Przeznaczony dla: Facebook, Twitter, Linkedin, Google+, Wordpress, Instagram, Pinterest

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera
Śledź też nasz profil na Twitterze