Praktyczne wprowadzenie do promocji firmy w social media

Współcześnie możemy zauważyć nieustannie rosnącą popularność marketingu internetowego, który zaczyna górować nad marketingiem tradycyjnym. Niewątpliwie, jest to ściśle powiązane z faktem, że wirtualna rzeczywistość stała się na ten moment stałym elementem codzienności - zarówno naszej, jak i naszych klientów. Obecność i widoczność firmy w internecie oraz umiejętna obsługa mediów społecznościowych to kwestie, których nie można lekceważyć.

Najpopularniejsze media społecznościowe

Jak podają ostatnie badania, Facebook jest obecnie najpotężniejszym kanałem komunikacji - używa go co trzeci z nas. Można pokusić się o stwierdzenie, że stał się już stałym elementem naszej kultury poprzez pełnienie wielorakich funkcji. Umożliwia zarówno komunikację ze znajomymi, jak i śledzenie aktualności z życia ulubionych marek. Firmy szybko dostrzegły potencjał sprzedażowy Facebooka, aktywnie włączając go do swojej strategii marketingowej. Dziś już 50% z nich posiada profil na Facebooku (tzw. fanpage), który zapewnia szereg korzyści. Największą z nich jest kontakt z klientem i dotarcie do określonej grupy docelowej. Dodatkowo, poprzez odpowiednie kreowanie wizerunku w sieci, właściciele firm mają szansę na kreowanie wizerunku w sieci, budowanie świadomości marki i zaangażowania odbiorców. Statystyki prowadzone przez serwis zapewniają również ogromną ilość przydatnych informacji o klientach, korzystających z oferowanych przez nich usług.

Drugim, pod względem popularności, medium społecznościowym jest używany przez blisko 500 milionów użytkowników Twitter. Jego główną ideą jest “mikroblogowanie. Użytkownicy mogą publikować krótkie wiadomości tekstowe, nie dłuższe niż 140 znaków (tzw. tweety). Niemal 80% użytkowników Twittera to osoby poniżej 25 roku życia - warto mieć to na uwadze, jeśli są to osoby z grupy docelowej, na której nam zależy. Wielu ekspertów z zakresu social mediów zaleca, aby przed podjęciem jakichkolwiek działań na tym portalu, dobrze zapoznać się z jego specyfiką, bo znacznie różni się ona od pozostałych.
Na podium znajduje się również serwis Linkedin. Szacuje się, że korzysta z niego około 400 milionów osób. Zazwyczaj używa się go do networkingu czyli budowania sieci kontaktów zawodowo-biznesowych. Większość firm publikuje na swoich profilach aktualności z życia firmy, najświeższe informacje z branży lub wiadomości o tym, co dzieje się u ich partnerów.

Znany i często używany przez wiele firm jest także Instagram. W samej Polsce korzysta z niego blisko 3 miliony osób. Portal ten opiera się głównie na treściach wizualnych - pojawia się na nim średnio aż 60 milionów zdjęć dziennie! Ukazywanie kulis z pracy w Twojej firmie, konkursy, współpraca z influencerami to jedynie niektóre z wielu możliwości oferowanych przez ten serwis.

5 korzyści z obecności Twojej firmy w social mediach

Aktywność w social mediach to forma działalności marketingowej, która bazuje przede wszystkim na relacyjności i interakcyjności. Dzięki tym aspektom klienci nie odbierają działań Twojej firmy w mediach w wymiarze sprzedażowym, co różni to podejście od form agresywnej sprzedaży. Jednak aktywność w mediach społecznościowych i świadome kreowanie w nich wizerunku Twojej marki wymaga bezsprzecznie wiele wysiłku i czasu. Spróbujmy odpowiedzieć więc na pytanie: dlaczego warto, mimo wszystko, to rozważyć i uwzględnić w strategii promocyjnej firmy?

1. Budowanie zaangażowanej społeczności

Efektywne prowadzenie profilu firmy w mediach społecznościowych umożliwia zbudowanie społeczności wokół Twojej marki. To pozwala nie tylko na pozyskanie nowych klientów i na dotarcie do większej ilości osób, która usłyszy o oferowanych przez Ciebie produktach, bądź usługach. Dodatkowo, buduje też lojalność i przywiązanie, które w biznesie są na wagę złota.

2. Niskie koszty

Najważniejszą walutą w social mediach jest czas. Nie potrzebujesz tak dużej ilości środków finansowych jak w sytuacji, gdy przykładowo zdecydujesz się na marketing tradycyjny (w postaci reklamy w gazecie lub ulotek). Reklama w social mediach cechuje się również dokładnością i precyzją, co daje stuprocentową gwarancję dotarcia do grupy klientów zainteresowanych Twoimi usługami.

3. Lepsze poznanie grupy docelowej

Dokładniejsze poznanie klienta to jedna z większych zalet tego rozwiązania. Dzięki wchodzeniu w interakcję ze swoimi odbiorcami, nie tylko możesz aktywnie odpowiadać na ich pytania czy wątpliwości, ale również otrzymywać cenną informację zwrotną na temat swojej biznesowej działalności i ich zadowolenia z Twoich usług.

4. Korzyści związane z SEO

Badanie firmy Searchmetrics przeprowadzone trzy lata temu potwierdziło związek pomiędzy wzmiankami o firmie w mediach społecznościowych a tym, jak wysoko znajduje się w wynikach wyszukiwania. Nie bez znaczenia pozostaje też zwiększenie ruchu na stronie internetowej - klienci często trafiają na nią za pośrednictwem Facebooka, Twittera czy Instagrama.

5. Zwiększenie sprzedaży

Wszystkie wcześniej wymienione elementy przekładają się na zwiększenie konwersji, a co za tym idzie - zwiększenia dochodów Twojej firmy niskim kosztem.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera
Śledź też nasz profil na Twitterze